ご注意
NOTE
※以下の航空券は当窓口受け付け対象外です。
- 〔JALオンライン〕
- JALオンラインにてお手続きください。
- 〔旅行会社や旅行予約サイトで購入した国内線航空券・パッケージツアー・団体旅行〕
- 購入元やお申し込み元へお問い合わせください。
旅行会社や旅行サイトで購入された場合は、お申し込みの旅行会社までお問い合わせください。
*The following tickets are not eligible for refund through this refund form.
- 〔Domestic tickets purchased through travel agencies or third-party websites〕
- Please contact the travel agency or third-party website where you purchased your ticket.
If you booked your ticket through a travel agency or a third-party website, please contact them directly regarding your ticket.
ご案内
Information
(払い戻しについて)
※払い戻し有効期間が切れている航空券は、払い戻しを承ることができません。
※JAL国内旅行保険に加入済みの方は、航空券の払い戻し完了後、チューリッヒ保険会社の旅行保険契約照会サイトにて解約のお手続きをお願いいたします。
(About Refund)
*Tickets cannot be refunded after the refund deadline.
*If you have already purchased JAL domestic travel insurance, after completing the refund of your air ticket,After completing the refund of your airline ticket, please go to Zurich Insurance Company's travel insurance policy inquiry site to cancel your insurance policy.
(手数料について)
ご購入いただいた航空券の取り消し・払い戻しには所定の手数料がかかります。
※以下に該当する場合は、手数料をいただかずに払い戻しいたします。
- ご病気やお怪我により飛行機の利用が難しくなった場合(該当する場合は設問10にて医師の診断書を添付ください。)
- ご予約区間が航空券の特別な取り扱い対象空港に含まれる場合や、欠航遅延が発生した場合。
(About the fee)
Cancellation or refund of purchased tickets will be subject to a specified fee.
*Refunds will be made without change in the following cases.
- If yout illness or injury makes it difficult for you to fly(if applicable, please attach a Medical Information Form(MEDIF) in question 10).
- When the reserved sector is included in the airports subject to sepcial handling of the ticket,or when there is a flight cancellation or delay.