JAPAN AIRLINES

国内線航空券払い戻し専用受け付けフォーム / Refund Form for Domestic Tickets

当フォームは日英併記とさせていただいております。
This form is available in both English and Japanese.

Webサイトで払い戻しができない航空券を対象に、払い戻し専用受け付けフォームをご用意いたしました。
以下より払い戻し処理の申請が可能です。(日本地区のみ)

なお、当受け付けフォームは、未払い戻しのご予約が対象です。
払い戻し済みのご予約を申請された場合、または申請後にご自身で払い戻しされたご予約については対応を控えさせていただきます。何卒ご理解のほど、お願い申し上げます。

また、当フォームでの払い戻し処理には、申請後1週間ほどお時間を要する場合がございます。
以下のご予約はWebサイトにて払い戻しが可能ですので、お急ぎの場合は以下「払い戻しをする」より予約確認の上ご利用ください。
  • クレジットカードでのお支払い
  • 現金(コンビニ・インターネット振り込み・ATM払り込み)でのお支払い
  • e JALポイントとクレジットカード併用でのお支払い(※一部区間の払い戻しのみ)
  • 特典航空券(※全区間未使用航空券の払い戻しのみ)

We have prepared a special refund application form for tickets that cannot be refunded through the website below.
If you have a ticket that cannot be handled on the website, you can apply for a refund from the following link. (Only in Japan)

This form is for before refund only case.
Please note that there may be times where we refrain from corresponding to you when refund operation has been processed already through JAL web site or our call center.

*It may take about a week some time for the refund to reflect back to the account.
 If your form of payment was one of the following, you may process your refund through the website by clicking on "Apply for a refund" below to confirm your reservation and complete the refund process through the website.

  • Credit card
  • Cash (Convenience store in Japan)
  • e JAL Points and Credit card (*A partial refund will be available)
  • Award tickets (*Eligible if all tickets are unused)

個人情報の取り扱いについて
Privacy Policy

ご入力いただく個人情報の取り扱いにつきましては、以下をご確認ください。

Please confirm the following regarding the handling of personal information you enter.

ご注意
NOTE

※以下の航空券は当窓口受け付け対象外です。
〔JALオンライン〕
JALオンラインにてお手続きください。

〔旅行会社や旅行予約サイトで購入した国内線航空券・パッケージツアー・団体旅行〕
購入元やお申し込み元へお問い合わせください。

旅行会社や旅行サイトで購入された場合は、お申し込みの旅行会社までお問い合わせください。

*The following tickets are not eligible for refund through this refund form.

〔Domestic tickets purchased through travel agencies or third-party websites〕
Please contact the travel agency or third-party website where you purchased your ticket.


If you booked your ticket through a travel agency or a third-party website, please contact them directly regarding your ticket.

ご案内
Information

(払い戻しについて)

※払い戻し有効期間が切れている航空券は、払い戻しを承ることができません。


※JAL国内旅行保険に加入済みの方は、航空券の払い戻し完了後、チューリッヒ保険会社の旅行保険契約照会サイトにて解約のお手続きをお願いいたします。

(About Refund)

*Tickets cannot be refunded after the refund deadline.


*If you have already purchased JAL domestic travel insurance, after completing the refund of your air ticket,After completing the refund of your airline ticket, please go to Zurich Insurance Company's travel insurance policy inquiry site to cancel your insurance policy.

(手数料について)

ご購入いただいた航空券の取り消し・払い戻しには所定の手数料がかかります。


※以下に該当する場合は、手数料をいただかずに払い戻しいたします。

  • ご病気やお怪我により飛行機の利用が難しくなった場合(該当する場合は設問10にて医師の診断書を添付ください。)
  • ご予約区間が航空券の特別な取り扱い対象空港に含まれる場合や、欠航遅延が発生した場合。


(About the fee)

Cancellation or refund of purchased tickets will be subject to a specified fee.


*Refunds will be made without change in the following cases.

  • If yout illness or injury makes it difficult for you to fly(if applicable, please attach a Medical Information Form(MEDIF) in question 10).
  • When the reserved sector is included in the airports subject to sepcial handling of the ticket,or when there is a flight cancellation or delay.

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